یکی از بنده های خدا

سرگرمی آموزشی خبری

یکی از بنده های خدا

سرگرمی آموزشی خبری

این وبلاگ در جهت اطلاع رسانی مطالب آموزشی به دانش آموزان وسایر علاقمندان و ایجاد آرامش درونی با تاکید بر سخنان بزرگان دینی و ائمه اطهار و نوابغ علمی می باشدا در جهت رشد عاطفی و پرورش دینی و اخلاقی بایه ریزی خواهد شد و در این میان از سایر علاقمندان هم در جهت پربار شدن این وبلاگ دریافت نظر و ایده خواهد شد زیرا انسان بدون مشورت ودریافت نظرات و خودسنجی به جایی نخواهد رسید پس از همه ی کسانی که این وب را در اندک زمان ملاحظه می نمایند تقاضامندم یکی از بنده های خدا را و سایر دوستان که با من همکاری دارند یاری نمایید.


الهی! ای خالق بی‌مدد و ای واحد بی‌عدد، ای اول بی‌هدایت و ای آخر بی‌نهایت. ای ظاهر بی‌صورت و ای باطن بی‌سیرت، ای حی بی‌ذلت ای بخشنده بی‌منت، ای داننده رازها، ای شنونده آوازها، ای بیننده نمازها، ای شناسنده نامها، ای رساننده گامها، ای مطلع بر حقایق، ای مهربان بر خلایق، عذرهای ما بپذیر که تو غنی و ما فقیر و بر عیب‌های ما مگیر که تو قوی و ما حقیر، از بنده خطا آید و ذلت و از تو عطا آید و رحمت

نمونه ی مستند سازی

جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۹ ق.ظ


 

 

مستند سازی تجربه ها

نام طرح : صرفه جویی ومصرف درست

 

اهداف طرح:

 

1-ایجاد حس مسولیت دردانش آموزان برای درست مصرف کردن

2-آشنایی دانش آموزان با صرفه جویی ودرست مصرف کردن

3-مدیریت مصرف دربین همکاران ،اولیاء،کادر دفتری ، سرایه دار وخدمتگزاران

4-آشنایی بیشتر اولیاءبا مدیریت مصرف درخانواده وآموزش آن به فرزندان

5-آشنایی دانش آموزان با مزایایی مدیریت مصرف

6-فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف دربین دانش آموزان

7- استفاده صحیح از منابع موجود درمدرسه مثل :آب،برق،گاز،کاغذولوازم التحریرو...

مراحل اجرای طرح:

1-تشکیل کمیته اجرایی در مدرسه

2-توجیه دانش آموزان ،اولیاء وهمکاران نسبت  به طرح

3-پیام هفتگی درمورد درست مصرف کردن در صف

4-اجرای طرح  توسط ،همکاران

5-برگزاری مسابقه  نقاشی و انشا ء در مدرسه بین دانش آموزان  با موضوع درست مصرف کردن واهدا جوایز به برترینها

6- تعیین ناظرین اجرای طرح درمدرسه (شورای دانش آموزی)

7-  دادن کارت امتیاز برای دانش آموزانی  که  درست مصرف کردن را رعایت می کنند.

8- نظر خواهی ازاولیاء


شرح طرح :

دراین طرح همه کسانی که به نوعی با مدرسه در ارتباط می باشند دارای وظایفی هستندکه  به به شرح زیر می باشد:

1-  همکاران:(معلمان)

همکاران وظیفه دارند درست مصرف کردن ابتدا خود با دقت بیشتری انجام داده تا الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند چون معلم بیشترین تاثیر را روی دانش آموزان داردوسپس مدیریت مصرف یا همان درست مصرف کردن را به دانش آموزان آموزش دهند.

2-خدمتگزاران وسرایه دار:

خدمتگزاران وظیفه دارند از وسایلی که دراختیار آنها گذاشته شده به نحو احسن استفاده کنند وهمچنین علاوه برآن سرایه دار وظیفه داردبعد از تعطیلی مدرسه از کلاسها ،سرویس بهداشتی ،موتور خانه ودفاتر  بازدید به عمل آورد ودر صورت مشاهده روشن بودن لامپها ،باز بودن شیر آب،باز بودن پنجره های کلاس و...تا  نسبت کنترل آنها اقدام نماید.

3-اولیاء:

اولیاء وظیفه دارند درست مصرف کردن را در خانه به فرزندان خود آموزش داده و به فرزندان خود یاد آوری کنند که مدرسه هم مثل خانه آنها می باشد وباید از امکانات مدرسه هم درست استفاده نمایند.

 

4- دانش آموزان:

مهمترین عنصر دراجرای این طرح خود دانش آموزان می باشند که می توان با آموزش صحیح این طرح آنها را برای زندگی در حال وآینده آماده کرد .اگر دانش آموزان مدیریت مصرف یا همان درست مصرف کردن را خوب بیاموزند  وآن را به عنوان یک فرهنک خوب بدانند وبا محاسن ومزایایی آن به خوبی آشنا شوند و نسبت به خود ودیگران احساس مسولیت کنند دراین صورت می توان آینده درخشان در همه زمینه ها برای جامعه متصور شد .

دانش آموزان وظیفه ازامکانات موجود درمدرسه و وسایلی که در اختیار آنها قرار دارداعم از وسایل یا وسایل عمومی به خوبی استفاده کنند مثل :آب، برق، گاز،لوازم التحریر ووسایل ورزشی و... ونسبت وکارهایی خود ودیگران انجام می دهند احساس مسولیت کنند . نکاتی که دانش آموزان می توانند در مدرسه رعایت کنند شامل موارد  ازاین قبیل مباشد:1- بعد از اتمام کلاس درس لامپها را خاموش کنند.2- بعد از نوشیدن آب وشستشو شیر آب را ببندند 3- از لوازم التحریر مدرسه مثل گچ ،تخته پاکن وبرگه و... درست استفاده کنند ودرصورت مشاهده اسراف توسط دانش آموزان دیگر به آنها گوشزد کنند تا آنها نیز درست مصرف کردن را رعایت کنند واگر مشاهده کنند شیر آبی باز مانده یا لامپی بی جهت روشن است و... نسبت به کنترل آن اقدام نماید .

همانطور که دربالا به وظا یف  اشاره شد با رعایت چند نکته ساده می توان فرهنگ درست مصرف کردن ومدیریت مصرف را به دانش آموزان آموخت  واز هزینه های اضافی مدرسه کاست.

 

 

پیشنهادات:

 

1-      هماهنگی معلمان در جلسه شورای معلمان و در نظر گرفتن اقداماتی با توجه به وضعیت مدرسه و دانش آموزان نسبت به درست مصرف کردن .

2-   برگزاری سخنرانی هایی برای دانش آموزان در مدرسه و یا خارج از آن و دعوت از افراد مسلط به موضوع اعم از ، روحانیون و....... آوردن مصادیق قابل فهم دانش آموزان در مورد اسراف و صرفه جویی .

3-      اختصاص دقایقی از کلاس توسط کلیه معلمان برای درست مصرف کردن.

4-   الگو بودن کارکنان مدرسه در صرفه جویی و پرهیز از اسراف مانند اقدامات ساده ای چون : بازنبودن پنجره ها هنگام روشن بودن بخاری،رسیدگی به وضع شیرهای آب ، استفاده از لامپ های کم مصرف در کل مدرسه ، خاموش کردن لامپ های اضافی در مواقع غیر ضرور و...

5-      تقدیر از مدیران و معلمانی که اقدامات موثری در این مورد داشته اند .

6-      برگزاری مسابقات مختلف انشاء و مقاله نویسی دانش آموزان ، برنامه های هنری و ادبی در موضوع درست مصرف کردن ومدیریت مصر

7-   تهیه تراکت و بوروشورهایی برای دانش آموزان و خانوده های آنان حاوی اطلاعاتی در مورد درست مصرف کردن

8-   برگزاری مسابقات و مراسم هنری اعم از سرود و نمایش و غیره مرتبط با موضوع در مدرسه .

9-   اختصاص ساعاتی از درس انشاء به موضوع اسراف، در کلیه دوره های تحصیلی

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۲
bayat1393 ا.ب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی